Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

28 febr. 2011

Genfben mutatkozik be az „500 Coupé Zagato” tanulmány

Az „500 Coupé Zagato”, a világ egyik leghíresebb autóipari formatervezõje által, a Fiat Group Automobiles formatervezõi központjával együttmûködésben megálmodott tanulmányautó a 2011-es Genfi Autószalonon tartotta premierjét.

Genfben mutatkozik be az „500 Coupé Zagato” tanulmány

Az „500 Coupé Zagato", a világ egyik leghíresebb autóipari formatervezõje által, a Fiat Group Automobiles formatervezõi központjával együttmûködésben megálmodott tanulmányautó a 2011-es Genfi Autószalonon tartotta premierjét.

A Fiat standján kiállított prototípusnak egyedi megjelenést kölcsönöznek lendületesen hullámzó, határozottan sportos, modern vonalai. Az autó sziluettjét az azonos nevû, legendás elõd ihlette, amelyet az ötvenes években, az 500-as alapjaira tervezett a híres olasz karosszériaépítõ mester. Annak idején azonban Zagato teljesen átdolgozta az alapul szolgáló modell formatervét, míg a XXI. századi dizájn kihangsúlyozza, és még agresszívabbá teszi a Fiat 500 eleve kupészerû kontúrját. Ezen kívül a tetõ megkapta a Zagato védjegyének számító, különleges „dupla púpos" kialakítást, ami a csökkentett hasmagasság mellett változatlanul kiváló utaskomfortot biztosít.

Akárcsak a múlt egyedi megrendelésre épített autói, ez a formatanulmány is a klasszikus 2+2 üléses formulát követi, megõrizve az alapmodell kompakt méreteit. A koncepció modell 355 centiméter hosszú, 163 cm széles, és 149 cm magas, tengelytávja 230 cm. Tehát egy igazán kompakt autóról van szó, amelynek motorházfedele alatt a forradalmi, 105 lóerõs TwinAir motor rejtõzik. Az erõforrás maximális vezetési élményt szavatol, ugyanakkor kimagasló menetteljesítményei - a méretcsökkentés filozófiájával összhangban - jelentõs fogyasztás- és emisszió-csökkenéssel párosulnak.

Éppen ezért az új, 105 LE TwinAir motor, a sportos, kompakt autók ideális erõforrása. Erre utal a magas forgatónyomaték-érték (155 Nm 2500/perc fordulatszámon) és a világelsõ csúcsteljesítmény (105 LE 5500/percnél) is. 124 LE/literes értékével egyébként a motor a fajlagos teljesítmény terén is a világ abszolút élvonalába tartozik. Mindeközben a motor kedvezõ átlagfogyasztást, valamint a kategóriában utolérhetetlen, 95 g/km CO2-kibocsátást kínál.

Az elsõsorban fiatal, dinamikus férfi vásárlók számára tervezett „500 Coupé Zagato" a nõi ügyfélkör elvárásait is kielégíti, hála a stiláris megoldások részletekbe menõ kidolgozottságának, valamint a legizgalmasabb, divatos színek és anyagok alkalmazásának. A prototípus például Pop-sárga színben tündököl. Az egyedi, háromrétegû fényezés fehérbe hajlik, ami kiemeli az autó körvonalát, miközben népszerû és divatos személyiséggel ruházza fel az autót, mely csak úgy kicsattan az energiától és a karaktertõl.

Ugyanezzel a hatással találkozhatunk a belsõ térben, az ülések kidolgozásánál is. Ezeket a hagyományos, steppelt sportülések ihlették; a modern szövet és a sárga szarvasbõr kombinálása, a környezõ felületeket fedõ, fekete bõrrel társítva fiatalos, modern megjelenést kölcsönöz az autónak. Ugyanez a határozottan sportos hangulat köszön vissza a (szintén bõrrel húzott, a sárga szarvasbõr betétek színével azonos árnyalatú, kontrasztos öltésekkel varrott) kormánykeréken, valamint a mûszerfal keretén: az utóbbi a karosszéria színét kapta, megjelenését polírozott „öko-króm" felület-kidolgozása teszi még agresszívabbá. Végezetül a kupék fontos jellegzetességérõl sem feledkeztek meg a tervezõk: a tetõpanel sötét tónusú, modern szövetborítást kapott. Ezt egyetlen rostszálból álló, áttetszõ fonallal díszítették, ami kifinomult, gyengéd fényt kölcsönöz a tetõkárpitnak.

Sportos személyiségével tökéletes összhangban az „500 Coupé Zagato" polírozott króm külsõ kiegészítõket, 17 colos „króm-árnyék" keréktárcsákat (vadonatúj alakú dupla küllõkkel és szintetikus - APP-TECH - betétekkel), 205/40 R17 abroncsokat és négy belsõ hûtésû féktárcsát kapott.

A rendkívül attraktív prototípus a Fiat múltjával éppúgy összecseng, mint mostani küldetésével: eredeti stílusú autókat építeni, tele mindenki számára elérhetõ, fejlett technológiákkal, és olyan, intelligens megoldásokkal, amelyek leegyszerûsítik, és élvezetesebbé teszik az utasok számára az autóban töltött idõt. Kiváló példa erre a „my-port", amely az alap 500-as modellhez hasonlóan az „500 Coupé Zagatóból" sem hiányozhat. A mûszerfalon kialakított, praktikus multimédia bemenet segítségével a vezetõ az autóhoz csatlakoztathatja legújabb generációs, internet- és GPS-képes okostelefonját, és azon keresztül az egész világot beengedheti autójába.

Torinó, 2011. március 1.

Egyéb tartalmak

Iratkozzon fel a hírlevélre.

IRATKOZZON FEL MOST