Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

06 dec. 2012

Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az „Év Szabadidõjármûve 2012” címet a nagy presztízsû brit TopGear magazin szavazásán

A „2012. évi TopGear Díjak’ zsûrije kiemelt elismerésben részesítette a Fiat új városi 4x4-es modelljét rugózási komfortja, utaskényelme és terepképességei miatt.

Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az „Év Szabadidõjármûve 2012” címet  a nagy presztízsû brit TopGear magazin szavazásán

 
A „2012. évi TopGear Díjak’ zsûrije kiemelt elismerésben részesítette a Fiat új városi 4x4-es modelljét rugózási komfortja, utaskényelme és terepképességei miatt .


Az új Fiat Panda 4x4 megkapta az elsõ jelentõs nemzetközi elismerését: a modellt a TopGear Awards 2012 döntõbizottsága megválasztotta az Év Szabadidõjármûvének. A nagy-britanniai piacon 1,9 millió, világszerte 9,2 millió olvasóval rendelkezõ Top Gear kiadvány Facebook-os támogatóinak tábora eléri a 17 millió fõt, a Twitteren 600 ezren követik nyomon az 1993-ban alapított folyóiratot. A brit BBC csatorna azonos címû televíziós mûsorához kötõdõ kiadvány több mint 25 nemzetközi kiadásban jelenik meg, számos országban és térségben van jelen, Kínától Svédországig, Olaszországtól a Közel-Keletig, Új-Zélandtól Malajziáig, Oroszországtól Portugáliáig, Hollandiától Indonézián át a Fülöp-szigetekig.
 
Az új Fiat panda 4x4 számos kiváló képességekkel rendelkezõ, és jóval drágább versenytársát elõzte meg a Top Gear megmérettetésén; a bírák különösen nagyra értékelték a Fiat rugózási komfortját, utazási kényelmét és terepalkalmasságát. Külön dicséretben részesítették az új Panda forradalmi, kéthengeres, 0,9 literes TwinAir Turbo motorját, amely a hozzá csatlakozó hatfokozatú kézi sebességváltóval és annak különösen rövid elsõ két fokozatával kivételesen hatékony erõátvitelt biztosít terepen, emelkedõn pedig egyenesen fenomenális tapadást tesz lehetõvé.
 
„Jól teljesít terepen. Ugyan nincs differenciálzárja, de van helyette intelligens elektronikus tapadás-vezérlõ rendszer, rövid elsõ sebességfokozat és megfelelõ szabad hasmagasság. Lejtõn és emelkedõn biztos tapadást nyújt, ami részben a gondosan megválasztott abroncsoknak, részben pedig annak köszönhetõ, hogy a Panda igen könnyû, így egyszerûbben áll ellen a gravitációs erõknek. Ezzel azonban nincs vége remek képességeinek. Ha a hatfokozatú váltóval szerelt TwinAir kivitelt választjuk, még a hosszú autópálya-szakaszok sem jelentenek problémát, ugyanakkor az autó olyan apró, hogy ott is könnyedén cikázik a fatörzsek, sziklák között, ahol a teljes méretû terepjárók már elakadnak” – hangzott a TopGear zsûrijének indoklása. 
 
A Fiat Panda 4x4 a városi miniautók szegmensének egyetlen összkerékhajtású képviselõje. Rendkívül sikeres elõdje 29 évvel ezelõtt jelent meg, és a kategória legkisebb és legizgalmasabb kalandoraként hamar maradandó hírnévre tett szert. Modern utódja igazi mindenes jármû, amely ugyanolyan lelkes nyugalommal vág neki a magashegyi ösvényeknek, mint a városi dzsungelnek. Amellett, hogy alapfelszereltségével a legmagasabb ügyféligényeket is kielégíti, az új Panda 4x4 mûszaki szempontból ismét túltett korábbi önmagán, és bebizonyította, hogy magával ragadó magabiztossággal képes felvenni a versenyt a jóval nagyobb (és sokkal drágább) terepjárókkal.

Az új Fiat Panda 4x4, a világ egyetlen összkerékhajtású kisautója a csaknem harminc évvel ezelõtt bevezetett, rendkívül sikeres modellvariáns utóda. A jelenlegi, harmadik generációs Panda 4WD tökéletesen tolmácsolja korunk szellemét, hiszen kifinomult formatervét és kompakt, takarékos konstrukcióját megõrizve is robusztus terepképességekkel rendelkezik. 
 
A Panda 4x4 mindennél tökéletesebben fejezi ki az alapmodell rendkívüli sokoldalúságát. Hamisítatlan szuper-Panda, amely a hegyi ösvényeken éppúgy otthonosan mozog, mint a nagyvárosi dzsungelben. A legigényesebb vásárlókat is kielégítõ alapfelszereltségén túlmenõen az új Panda 4x4 mûszaki szempontból ismét túltesz saját magán, és bebizonyítja, hogy terepképességek dolgában sokkal nagyobb (és sokkal drágább) ellenfelekkel is felveszi a versenyt.
 
A Panda 4x4 igény szerint aktiválódó, állandó összkerékhajtást kapott, két differenciálmûvel és elektronikusan zárható tengelykapcsolókkal. Az állandó összkerékhajtási rendszert egy központi elektronikus egység vezérli, amely a jármûtõl kapott jeleket értelmezve a rendelkezésre álló tapadás függvényében osztja el a hajtóerõt az elsõ és hátsó kerekek között. A rendszer legfontosabb elõnye az automatikus mûködés, valamint hogy nem igényel külön karbantartást.
 
A Panda 4x4 alapfelszerelésként kínálja az elektronikus differenciálzár funkcióval (ELD) kiegészített menetstabilizáló elektronikai rendszert (ESC). A rendszer emelkedõn történõ elinduláskor vagy haladáskor, illetve csúszós útfelületen (hó, jég, sár, stb) nyújt segítséget a vezetõnek. Az ELD megfékezi a gyenge tapadású (vagy a többinél intenzívebben megcsúszó) kerekeket, és ezáltal a hajtóerõt a jobb tapadású kerekekre irányítja át. A funkció kézzel, a sebességváltó kar elõtt elhelyezett nyomógomb segítségével aktiválható, és 50 km/óra alatti sebességtartományban mûködõképes.
 
A Fiat Panda 4x4 kétféle motorral: az új 85 lóerõs 0.9 TwinAir Turbo benzinessel és a 75 lóerõs 1.3 MultiJet II dízellel lesz megrendelhetõ; mindkettõ alapkivitelben kínálja a Start&Stop rendszert. A TwinAir Turbo 40 százalékkal nyomatékosabb, mint az elõzõ generációs modell 1.2 Fire erõforrása. Ez a speciális, rövid elsõ fokozatú sebességváltóval együtt sokkalta jobb elindulási képességet jelent meredek emelkedõkön, a lágy elindulás, a kiváló rugalmasság és a jó fokozaton belüli gyorsítás lehetõségével együtt. Hasonló fejlõdést mutat a MultiJet II erõforrás, amely 30 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot kínál.
 
Az összkerékhajtású jármûvek felfüggesztésének kettõs szerepet kell betöltenie: biztosítania kell az olyan, tipikus 2WD funkciókat, mint az utaskomfort, a vezethetõség, az úttartás és a biztonság, ugyanakkor lehetõvé kell tenni a legváltozatosabb út- (és fõleg terep-) viszonyok zökkenõmentes leküzdését. A Fiat mérnökei sikerrel valósították meg mindkét célkitûzést: a futómû kivételesen magas színvonalat képvisel a komfort és a terepképességek terén. Mindezt két bevált konfiguráció alkalmazásával érték el: elöl független MacPherson rugóstagot, hátul csatolt hosszlengõkarokat találunk, amelyeket kifejezetten az összkerékhajtású modellváltozathoz fejlesztettek ki. A hátsó futómû könnyebb, mint az elõzõ generáció konstrukciója, és annál jobb rugózási és zajcsillapítási jellemzõket mutathat fel, a korábbival azonos terepalkalmasság mellett.
 
Elegáns megjelenés valódi terepre fejlesztett mechanikával társítva: íme, dióhéjban ez az új modell hitvallása. Az új Panda 4x4 közvetlen elõdje rendkívüli sikereire építve újfent etalonná válhat a piac ezen különleges szegmensében, hála kifinomult stílusának, részletekbe menõ kidolgozottságának és teljes körû felszereltségének. Utóbbit híven demonstrálja a modell hiánytalan, egyedi alapfelszerelése: ESC + ELD, kézi vezérlésû klímaberendezés, CD/MP3-lejátszós rádió, 15 colos könnyûfém keréktárcsák, 175/65 R15 M+S abroncsok, motoros mozgatású külsõ visszapillantó tükrök, távirányítós központi zár, valamint hátsó fejtámlák. Az opciós felszerelések listája nem kevésbé lenyûgözõ; ezek gazdag választékából a tulajdonos tökéletesen kiegészítheti autóját, igazodva a jellemzõen városi vagy terepfelhasználáshoz.

Egyéb tartalmak