Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

18 nov. 2015

Az új Fiat 124 Spider

Csaknem ötven évvel az eredeti Fiat 124 Spider bevezetése után visszatér a modell. Ikonikus olasz formatervezés, az eredeti, legendás Spider modern újraértelmezése. 1,4 literes MultiAir turbómotor 140 lóerõvel és 240 Nm forgatónyomatékkal, kézi kapcsolású sebességváltó.

Az új Fiat 124 Spider

124 Spider: ikonikus olasz dizájnnal és dinamikus vezetési élménnyel tér vissza a legendás típusnév

Csaknem ötven évvel az eredeti Fiat 124 Spider bevezetése után visszatér a modell.
Ikonikus olasz formatervezés, az eredeti, legendás Spider modern újraértelmezése.
1,4 literes MultiAir turbómotor 140 lóerõvel és 240 Nm forgatónyomatékkal, kézi kapcsolású sebességváltó.
Biztonsági és vagyonvédelmi funkciók, valamint kényelmi és praktikus technológiák választéka.
Limitált ‘Anniversary' kiadás 124 példányban.

Az új Fiat 124 Spider révén visszatér a Fiat történelmi jelentõségû típusneve, hogy az új generáció számára is elérhetõvé tegye a klasszikus olasz formatervezést és menetdinamikát. A közel ötven évvel ezelõtt bemutatott, eredeti 124 Spider elõtt tisztelgõ Fiat 124 Spider az olasz roadster-élmény legmagasabb szintjét kínálja, a vezetési élményt modern technológiával és biztonsággal, valamint ikonikus olasz dizájnnal kombinálva.

Az átgondolt fejlesztésbõl fakadó, magával ragadó menetdinamika

Az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet, Afrika) a Fiat 124 Spider a bevált 1,4 literes, négyhengeres MultiAir Turbo benzinmotorral kerül forgalomba. Az erõforrást most elõször alkalmazták hátsókerék-hajtású hajtásláncban. A motor legnagyobb teljesítménye 140 LE, maximális forgatónyomatéka 240 Nm, a kerekeket hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja.

A 124 Spider elöl kettõs keresztlengõkaros, hátul többlengõkaros felfüggesztést kapott, amelyeket kifejezetten úgy hangoltak, hogy fékezés és kanyarodás közben fokozott stabilitást biztosítsanak. A kettõs meghajtást alkalmazó, elektromos szervokormány könnyed és közvetlen kormányérzetet biztosít.

A kormánymû és a felfüggesztés hangolása, kistömegû vázszerkezete, a kiegyensúlyozott tömegeloszlás, valamint a turbómotor együttesen dinamikus vezetési élményt nyújt. A zajok és rezgések csillapítására szolgáló megoldások, a hangelnyelõ szélvédõtõl kezdve a szigetelésekig ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult, csendes utazási élményhez.

A Fiat 124 Spider tökéletes kabrió élményt kínál: lenyitható vászonteteje könnyedén, egyszerûen mûködtethetõ, minimális erõvel mozgatható.


Biztonsági és vagyonvédelmi szolgáltatások, bõséges technológiai tartalom
A vadonatúj roadster olyan biztonsági és vagyonvédelmi funkciókat kínál, mint a kanyarkövetõ fényszóró vagy a tolatókamera. A nagy szilárdságú vázszerkezet fokozott merevséget nyújt, minimális tömeg mellett.
A Fiat 124 Spider emellett kényelmi és praktikus technológiák széles választékát biztosítja, a 7 colos érintõképernyõtõl a digitális rádióvevõvel felvértezett multimédiás egységen át a Bluetooth kihangosítóig, a fûthetõ ülésektõl a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerig.
A külön megrendelhetõ Bose prémium audiorendszer kilenc hangszóróval, köztük a fejtámaszokba beépített dupla hangszórókkal még nyitott tetõ mellett is kiemelkedõ minõségû hangzást kínál.

A múlt elõtt tisztelgõ, a stíluselemeket modern felfogásban újraértelmezõ dizájn

Az olaszországi Torinóban, a Fiat formatervezési központjában megálmodott, új Fiat 124 Spider modern hangvételben dolgozza fel a minden idõk egyik leggyönyörûbb Fiat modelljeként számon tartott eredeti, 1966-os Spider stíluselemeit. A 124 Spider idõtlen, alacsony sziluettel, klasszikus szépségû oldalfallal, és kiegyensúlyozott arányokkal bír. Különösen sportos az utastér és a tetõ egymáshoz viszonyított aránya. Az olyan részletek, mint a hatszögletû felsõ légbeömlõ, a hûtõrács mintázata, a motorházfedél erõt sugárzó domborulatai, vagy az erõteljes, vízszintes rajzolatú hátsó lámpatestek mind az eredeti Spider modellt idézik.

A belsõ teret az utasok köré tervezték és gyártották, mindenütt prémium, puha tapintású anyagokkal találkozunk. Az ergonomikus vezetõi környezet egyrészt fokozott vezetési élményt kínál, másrészt a kormánykerék, a pedálok és a váltó ösztönös kezelését teszi lehetõvé.

A Fiat 124 Spider kétféle felszereltségi szinten: 124 Spider és Lusso kivitelben lesz megvásárolható. Mindegyik nyolcféle karosszériaszínnel választható: ezek a Rosso Passione (alap piros), Bianco Gelato (fehér alap), Nero Vesuvio (metálfekete), Grigio Argento (metálszürke), Grigio Moda (sötétszürke metál) Bronzo Magnetico (bronz metál) és Azzurro Italia (azúrkék metál), valamint a háromrétegû Bianco Ghiaccio.

 

A limitált kiadás révén a rajongók a legelsõ Fiat 124 Spider modellek egyikét tudhatják magukénak

A legendás típusnév visszatérésének emlékére 124 darab gépkocsi limitált szériás 'Anniversary' kivitelben kerül piacra. Ezeket egyedi sorszámozású emlékplakettel szerelik fel, Rosso Passione fényezéssel és prémium fekete bõrülésekkel kínálják. Az új Fiat 124 Spider az EMEA térségben 2016 nyarán érkezik meg a Fiat márkakereskedésekbe.

50 évnyi hagyomány: a 124 Spider története

A fiat 124 Spider 1966 novemberében, a Torinói Autószalonon mutatkozott be; fogadtatása rendkívül kedvezõ volt. Az azóta eltelt csaknem ötven év során a 124 Spider megõrizte ikonikus státuszát a gyûjtõk és az autó iránt rajongó közönség körében egyaránt.

A Fiat 124 Spider elõször 1968-ban jelent meg az USA piacán. A roadstert ötfokozatú kézi sebességváltóval, 1438 cm3-es, két vezérmûtengelyes motorral, négy tárcsafékkel szerelték fel, szériatartozék volt a szakaszos ablaktörlõ és a kormányoszlopra illesztett lámpakapcsoló.

A Fiat középkategóriás szedánjából, a 124-esbõl fejlesztett 124 Spider hamisítatlan sportautó volt, amely rendkívül széles vásárlói rétegeket szólított meg. A Fiat a Pininfarina stúdiót, a márka régi partnerét, az olasz karosszériaépítõ ipar legnagyobb, legelismertebb szereplõjét kérte fel a 124 Spider megtervezésére és megépítésére.

Az amerikai közönség rajongott a Spider arányaiért és visszafogott olasz formavilágáért. A vízálló vászontetõt a vezetõülésbõl, gyorsan és könnyedén le lehetett nyitni, és üveg hátsó oldalablakaival kiváló kilátást biztosított.

A 124 Spider formaterve olyan népszerû volt, hogy a modell 19 éves pályafutása során egyszer sem szorult ráncfelvarrásra, és mindmáig a Pininfarina legnagyobb sikerei között tartják számon.

Nem egészen tíz évvel a modell észak-amerikai bevezetését követõen a Fiat 124 Spider népszerûsége olyan magasra szárnyalt, hogy a Fiat 1975-tõl elkezdte kizárólag az USA piac számára gyártani a modellt, amit 1979-ben átkereszteltek Spider 2000-re; a név az új, 1995 cm3-es motorra utalt.

1981 vége felé a Pininfarina átvette a modell teljes gyártását, és újraindult az európai forgalmazás. A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása 1982-ben összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra néven mutatták be, Európában Pininfarina Spidereuropaként forgalmazták. A Pininfarina Spider Azzurra alapfelszerelésként kínálta a bõrkárpitot, a sztereó kazettás rádiót, valamint a motoros ablakemelõket.

Csaknem 200 000 darab Spider után, 1985-ben véget ért a modell gyártása. Rendkívül hosszú, 19 éves pályafutásával a Fiat 124 Spider csaknem minden kortársát túlélte a sportautó-szegmensben, kivéve az Alfa Romeo Spidert.

Az Egyesült Államokban több mint 170 000 darab 124 Spider talált gazdára 1968 és 1985 között. A mai napig közel 8000 darab fut még a forgalomban.

A Fiat 124 Spider a 2015. évi Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét, felidézve a történelmi jelentõségû típusnevet, és egy vadonatúj generáció számára is elérhetõvé téve az ikonikus olasz formatervezést és menetdinamikát.

Történelem

1966. november - A Fiat 124 Spider bemutatkozik a Torinói Autószalonon.
1968 - Megérkezik az elsõ Spider az Egyesült Államokba.
1975 - Kizárólagos forgalmazás az USA piacán, köszönhetõen a rendkívüli sikereknek.
1979 - Spider 2000 névre átkeresztelve.
1981 - A Pininfarina átveszi a teljes gyártási folyamatot. Újraindul a modell európai forgalmazása.
1982 - A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra, Európában Pininfarina Spidereuropa néven forgalmazták.
1985 - Véget ért a modell gyártása. Csaknem 200 000 darab Spider készült el, amelyek háromnegyede az Egyesült Államokban talált gazdára.
2015. november - Csaknem ötven év után visszatér a legendás típusnév, a Fiat 124 Spider a Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét.

 

Egyéb tartalmak