Iratkozzon fel a hírlevélre

Iratkozzon fel az Stellantis Communications hírlevélre, és ismerje meg az összes újdonságot

14 febr. 2011

A Fiat a 81. Genfi Autószalonon

A Fiat vadonatúj kiállítási területtel jelentkezik a Genfi Autószalonon, ahol nagy jelentõségû világpremierekkel és jól bevált modellekkel nyomatékosítja a márka nemzetközi jelentõségét. A kiállítási terület legnagyobb sztárja a vadonatúj Freemont, az elsõ olyan Fiat modell, amely a Chrysler-csoporttal folytatott együttmûködés nyomán jött létre.

 A Fiat a 81. Genfi Autószalonon

A Fiat vadonatúj kiállítási területtel jelentkezik a Genfi Autószalonon, ahol nagy jelentõségû világpremierekkel és jól bevált modellekkel nyomatékosítja a márka nemzetközi jelentõségét.
A kiállítási terület legnagyobb sztárja a vadonatúj Freemont, az elsõ olyan Fiat modell, amely a Chrysler-csoporttal folytatott együttmûködés nyomán jött létre.  

A Dodge Journey modellen alapuló újdonság forgalmazása 2011 második felében veszi kezdetét. Már a név is a szabadságot idézi, az élet élvezetét, a természet és a kalandok szeretetét, és azt a képességet, hogy könnyedén szembe tudjunk nézni a mindennapi problémákkal. A Fiat Freemont egy olyan, sokoldalú jármû, amely kielégíti a családok legkülönfélébb elvárásait, és teljes körû megoldással szolgál mindazoknak, akik egy tágas, kényelmes és jól variálható jármûre vágynak, amely a mindennapok hektikus tempójával éppúgy képes lépést tartani, mint a hétvégi kikapcsolódás lendületével.

A standon egy 170 lóerõs 2.0 MultiJet turbódízel motorral szerelt, elsõkerék-hajtású Fiat Freemont modell látható, ragyogó ezüstmetál fényezéssel és fekete bõr belsõvel. A kényelmi szolgáltatások köre hiánytalan: hét ülés, tolatókamera, mûholdas navigáció 8,4 colos érintõképernyõvel, 19 colos könnyûfém keréktárcsák, automata, háromzónás klímaberendezés, tolatóradar, napfénytetõ és video csomag (a tetõkárpitba épített DVD-lejátszóval)

A Genfi Autószalonon a „MyLife" modellcsaládot is megismerhetik a látogatók. A Punto, Qubo, Bravo és Doblò modellekbõl álló család teljesen újraértelmezi a technológia, a formaterv és a környezetbarát jellemzõk összefonódását. A Fiat új termékcsaládja optimális megoldás azon vásárlók számára, akik egyre fogékonyabbak a technológiai újdonságok, a vezetési élmények, valamint a környezet védelme iránt - anélkül, hogy le kívánnának mondani az eredeti, jellegzetes formatervrõl.

Az olasz formatervezés varázsát kiemelõ, fehér padlózatú standon négy modell képviseli az új családot: a 69 lóerõs Fiat Punto "MyLife" 1.2, a 75 lóerõs Fiat Qubo "MyLife" 1.3 MultiJet, a 120 lóerõs Fiat Bravo 1.6 MultiJet és a 90 lóerõs Fiat Doblò "MyLife" 1.6 MultiJet. Ezek mindegyike teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási elõírásokat, és alapfelszerelésként kínálja a Start&Stop automatikát (kivéve a kiállított Bravo modellt). A négy autó kapcsán a látogatók az ultramodern információs és telematikai rendszerek krémjével is megismerkedhetnek, a Blue&Me-TomTom rendszertõl az Instant Nav mûholdas navigációs berendezésig.

A Fiat genfi kínálata nem volna teljes a Fiat 500 TwinAir nélkül (ferdehátú és kabrió kivitelben), amelynek 2011-es modellkínálata a svájci kiállításon mutatkozik be. Mostantól a TwinAir elnevezés nem pusztán egy motorra utal, hanem egy felszereltségi szintre is, amely a 2011-es Fiat 500 meghatározó modellváltozata lesz. Az élményekre vágyó vásárlóknak szánt 500 TwinAir modellsorozatot egyedi megjelenése mellett kiváló ár-érték arányt szavatoló mûszaki tartalma is különlegessé teszi. Az izgalmak a 85 lóerõs TwinAir motorral kezdõdnek: ez az erõforrás egy leendõ, 65-105 lóerõs, kéthengeres motorcsalád elsõ tagja. Az FPT (Fiat Powertrain) által kifejlesztett blokk kivételes vezetési élményt ígér, hiszen a jelentõs fogyasztáscsökkenés dacára kimagasló teljesítményt kínál: a 100 lóerõs, 1,4 literes motorhoz képest a 85 Lóerõs TwinAir erõforrás 25 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot bocsát a vezetõ rendelkezésére 2000/perc fordulatszámon, 30 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett! Mindez örömtelibb vezethetõséget és szerényebb károsanyag-kibocsátást jelent.

A 85 lóerõs TwinAir motor egyik legfontosabb jellemzõje a forradalmi MultiAir rendszer, valamint az optimális égési hatásfok érdekében alkalmazott áramlástani optimalizáció. Az új 85 lóerõs TwinAir motor a hozzá kapcsolt Dualogic robotizált sebességváltóval együtt a méretcsökkentés (downsizing) legkiválóbb példája: a hajtáslánc CO2-kibocsátása mindössze 92 g/km, ami új rekord a turbós benzinmotorok körében.

A 85 lóerõs TwinAir erõforrás újfent bizonyítja az olasz autógyártók azon, világszerte irigyelt képességét, hogy olyan, sportos temperamentumú motorokat építsenek, amelyek a szó szoros értelmében „technológiai mûremekek", és amelyek nem jöhetnének létre az olasz mérnökök lelkesedése és szakértelme, illetve az évtizedek során tökéletesített gyártási kompetencia nélkül. Aligha véletlen, hogy a Genfi Autószalon standján a Fiat 500 TwinAir éppen a híres Mefistofele társaságában jelent meg. Ezt a sebességrekordert Sir Ernest Eldridge építette egy 1908-as Fiat SB4 Corsa alapjaira. Az egyetlen példányban elkészült autó története lenyûgözõ: Sir Eldridge versenyzõi pályafutása végén azzal a céllal vásárolt egy 1908-as Fiat SB4 versenyautót, hogy abból egy olyan, a sebességi világcsúcs megdöntésére alkalmas jármûvet építsen, amely egyszerre elégíti ki saját elképzeléseit, és a kor úttörõ szellemiségét. Egy londoni busz alkatrészeit felhasználva meghosszabbította az autó alvázát, majd egy Fiat A12 repülõgépmotort („A-12 Bis") szerelt be a vázba. Az új erõforrásba az eredeti, kettõ darab gyújtómágnes helyére négy karburátort és négy elosztót épített be, így az 1800/perc fordulatszámon 320 lóerõre volt képes. 1924. július 12-én a Mefistofele (amely az új sebességi világcsúcs beállítása során belõle feltörõ durranásokról és füstrõl kapta a nevét) korábban elképzelhetetlen, 234,980 km/óra sebességgel száguldott végig a döngölt földpályán. Giovanni Agnelli 1969-ben vásárolta meg az autót Sir Eldridge örököseitõl, így ez a különleges jármû - amelyet hosszú, fáradságos munkával állítottak tökéletesen helyre - ma már a Fiat muzeális gyûjteményének része.

A Fiat genfi standján a látogatók a legújabb autóipari termékek mellett a márka filozófiájába és szellemiségébe is belekóstolhatnak. A Fiat radikálisan átdolgozta kiállítási területének arculatát, és egy visszafogott, ám ultramodern megjelenést alkalmazott. Az új arculat célja, hogy a márkát termékein keresztül kommunikálja a közönség felé: a standon az autók állnak a középpontban, õk a fõszereplõk. A stand tervezõi elvetettek minden színt és ívet, az új árnyalatok közvetlenül a Fiat logóra utalnak. A stand elülsõ része rendkívül lineáris, modern kialakítást kapott, noha az olasz dizájn számára kedves formavilágból építkezik. Az acél szerkezetre olyan LED falakat szereltek fel, amelyek visszaverik a stand középpontjában elhelyezett Fiat logo rubinvörös színét.

A stand közepén, kiemelt területen kapott helyet a Fiat újdonsága, a világpremierjét ünneplõ „Air Technologies" márkanév, amely összefogja a Fiat teljes jelenlegi modellkínálatában elérhetõ, különleges, környezetvédelmi technológiákat. Ezeket a márka tematikusan csoportosítva tálalja - motorok, alternatív  üzemanyagok, sebességváltó rendszerek, vonóerõ-átvitel, Start&Stop, illetve a jármûvek hatásfokának javítását célzó gyártástechnológiai megoldások. Az „Air Technologies" a teljes Fiat modellkínálat 2011-es hirdetési tevékenységeinek részeként jelenik meg, azzal az üzenettel, hogy a márka számára mindig is természetes volt a „zöld" megközelítés.

 

Egyéb tartalmak

Iratkozzon fel a hírlevélre.

IRATKOZZON FEL MOST