20 szeptember 2016

A Fiat a 2016. évi Párizsi Autószalonon

• A Fiat és a Riva együttműködésének eredményeként találkozik két ikonikus márka: a Fiat 500 Riva mellett színre lép a modellt megihlető Aquariva Super jacht. Az olasz szépség két meghatározó jelképe közösen látható a Fiat standján.
• Felvonul a Fiat Tipo moldellcsalád, köztük a família legifjabb tagja, a kombi kivitel valamint a DCT duplakuplungos váltóval szerelt változat.
• Színpadra lép a Fiat 500-as dinamikusabb, férfiasabb kiadása: az 500S.
• A 124 Spider ezúttal az új "America" limitált szériával tér vissza; a modell immár automata sebességváltóval is elérhető.
• A Fiat standján kerül sor az új 500X modell 1.6 Multijet motorral és duplakuplungos automata sebességváltóval szerelt kivitelének világpremierjére.
• A látogatók a 2017-es Panda Cross kivitelének és funkcionalitás és a konnektivitás szolgáltatásaiban is gyönyörködhetnek.


A Fiat márka a nagyszerű olasz szépség jelképével tér vissza a francia fővárosba, amely az autógyártás és a hajózás ikonikus képviselőinek a találkozásából született: színre lép a Fiat 500 Riva, valamint a modellt megihlető Aquariva Super jacht.

A Fiat párzsi standján felvonul a teljes Tipo család: három rendkívül eltérő felhasználási célú és személyiségű,ugyanakkor funkcionális és kiváló ár-érték arányú modelljei. A figyelem középpontjában ezúttal a kombi kivitel, valamint a DCT duplakuplungos automata sebességváltóval szerelt változat áll.
A teljes Tipo modellcsalád a Fiat személyiségének funkcionális oldalát testesíti meg, míg az 500-as a márka érzelmi aspektusának a jelképe. Pontosan ezért kapott helyet a kiállítási területen a Fiat 500S, az új, dinamikusabb modellváltozat, amely merész megjelenésével és gazdag alapfelszereltségével hódít. A 124 Spider a gyökereihez hű, ám mégis megújult design-naltér vissza; és hamarosanautomata sebességváltóval is megvásárolható.

Az 500L oldalán az 500X modell vadonatúj hajtáslánc-variációval lép színre: az 1,6 literes Multijet motor és a duplakuplungos sebességváltó kombinációjával vált teljessé. Végül, de nem utolsó sorban megújult a Panda, amelynek kiemelt funkcionalitású Cross változata tökéletes terepképességű járműként is a végletekig kompakt, stílusos, dinamikus és takarékos. A modell ezáltal a felső kategóriás terepjárókat idéző tulajdonságokkal rendelkezik, mindezt mindössze 3,7 méterbe sűrítve.

Fiat 500 Riva
Az új 500 Riva azon vásárlókat szólítja meg, akik ugyanarra az exkluzivitásra vágynak a szárazföldön, mint amit a vízen az Aquariva Super jacht (a legendás Aquarama motorhajónak a Riva üzem területén gyártott, ikonikus utódja) képvisel, méghozzá a Fiat 500-ast legendává emelő, elérhető kivitelben: a modell minőségi anyagokkal és egyedi stílusával ülteti át a városi utcákra a luxushajózás felemelő élményét.
Az exkluzivitás és a megfizethetőség ezen ritka kombinációja egy csapásra világszerte meghódította az autóvásárlók szívét. Nem egészen három hónappal azután, hogy a legnagyobb európai piacokon megkezdődött az 500 Riva forgalmazása, minden előzetes várakozást felülmúlva több mint 3000 példányban talált gazdára.
Az 500-as modellcsalád ékköve a Párizsi Autószalonon is elfoglalja méltó helyét, hogy a látogatók megcsodálhassák szépségét, exkluzivitását és eleganciáját, méghozzá annak az olasz jachtnak a társaságában, amely megihlette.
A karosszéria egyedülálló metálkék fényezését kifejezetten ehhez a limitált szériához fejlesztették ki; a szín ugyanis megegyezik az olasz hajóépítő műhely büszkeségének, a legendás Aquarama méltó utódjaként piacra bocsátott Aquariva Super hajónak a legnépszerűbb árnyalatával.
A kiállításon szintén megcsodálható a kabrió kivitel, melyet erre az alkalomra terveztek, exkluzív sötétkék vászontetővel. A hagyományos 500-as megjelenését ezúttal fekete panoráma tető teszi ellenállhatatlanul elegánssá.

Az autó különösen finom részletekben bővelkedik: a krómozott tükörház, ajtókilincs és motorházfedél díszítés hangsúlyozzák a modell áramvonalas stílusát, tökéletes összhangban a legendás Riva műhelyben gyártott hajókkal. Az 500 lágy profilját kettős akvamarin sávozás ékesíti; az övvonal mentén végigfutó szegély a jacht kecses vonalvezetését idézi. Végezetül a vadonatúj, exkluzív 16 colos, 20 küllős könnyűfém keréktárcsákat egyedi kék kivitelük teszi egyedülállóvá. A Riva különkiadás csomagtérfedelén, kerékívén, valamint az oldalpanelt és a műszerfalat borító fabetétjein kapott helyet a legendás hajó emblémája.

Az 500 Riva lelke a műszerfal. A kézzel festett mahagóniból, juharfa intarziával készített panel - valamint az azon elhelyezett Riva embléma - a hajózás fényűző varázsát hozza el a közutakra.
A műszerfal elkészítésénél innovatív megoldást alkalmaztak a mérnökök: a fapanelt egy ultrakönnyű szénszálas vázra illesztették rá, ami stabilitást, rugalmasságot és hosszú távon is ellenálló képességet biztosít. A juharfa intarziákat kézzel helyezik el a fapanelen, így minden egyes kivitel egyedi. A legtermészetesebb nyersanyag, a fa ezúttal ultramodern technológiai körítésben jelent meg, ami ugyanazt a tökéletes kivitelezést eredményezte, amit a Riva jachtok vásárlói is megszokhattak, és amely a kézműves mestermunka és a legújabb technológiák ötvözéséből született meg.
A műszerfalon kívül további elemek, mint a küszöbbetétek és a váltógomb is tömör mahagóniból készültek. Az 500 Riva ráadásul szeptembertől egy még exkluzívabb opcióval, az elegáns fabetétes kormánykerékkel gazdagodik. Az elefántcsont színű, steppelt Poltrona Frau® bőrkárpitozás kontrasztos elefántcsont öltéseivel egyedülállóvá varászolják az üléseket is, melynek oldalsó sávja Sera-kék színben pompázik, akárcsak az elefántcsont színű biztonsági övek profilja. A részletekbe menő kidolgozás tökéletes minőséget eredményezett; a színharmónia egységes és elegáns. A padlószőnyegek ugyancsak elefántcsont szegélyt és kontrasztos Sera-kék öltéseket kaptak, a csomagtérpadló bordítást pedig Riva felirattal díszített fabetét teszi különlegessé.

A Fiat 500 Riva az alapáras biztonsági rendszerek különösen széles kínálatát nyújtja, így hét légzsákot, elektronikus fékerőelosztóval kiegészített blokkolásgátló fékrendszert, ESC menetstabilizáló rendszert, ASR kipörgésgátlót, dombsegédet, amely emelkedőn segíti az elindulást, valamint hidraulikus vészfékrásegítőt (HBA). Az alapfelszereltség része az automatikus klímaberendezés, a ködfényszóró, a LED-es nappali világítás, valamint az egyedi TFT kijelző akvamarin háttérrel és a Riva logójával.

A Tipo modellcsalád
Karakteresség, egyszerűség és funkcionalitás kiváló ár-érték aránnyal : ezek azok a jellemzők, amelyek sikeressé tették a Tipo modellcsaládot, és hozzájárultak a "2016 legjobb vétele" címhez az Autobest nagy presztízsű szavazásán. A modell kivételes, teljeskörű ajánlatot testesít meg az autóipacon, amelynek középpontjában a lehető legjobb ár-érték arány áll, a Fiat funkcionális modellcsalád stratégiájának sarkalatos eleme, amelyet oly találóan foglal össze a következő szlogen: "Nem kell sok, hogy sokat kapjon."

A Tipo kínálatát az ötajtós és kombi változatok teszik teljessé; ezek szintén Lounge kivitelben tekinthetőek meg a Fiat standján. Az ötajtós Fiat Tipo kétféle kivitelben lép színre: a 120 lóerős 1.4 T-Jet Euro 6 bordó színben, valamint a szintén 120 lóerős, 1,6 literes MultiJet II a közelmúltban bevezetett, új duplakuplungos automata sebességváltóval, fekete metálfényezéssel. A család legfiatalabb tagja egyben az utolsó bemutatkozó is: a régen várt kombi kivitel sötétkék és szürke színekben gördül ki a kifutóra. Ezeket az autókat az 1.4 T-Jet benzinmotor, illetve a duplakuplungos automata sebességváltóval párosított 1.6 Multijet II dízelmotor - mindkettő 120 lóerős, Euro6-os kivitelben - hajtja.

A három karosszériatípus értékei közösek, ám mindegyikük egyedi személyiségjegyekkel bír, amelyek pontosan annyira eltérőek, mint az egyes változatok célközönsége, a családosoktól a párokon át a fiatal generációig.

A szedán modellváltozat rendkívüli sikereket ért el a gépjárműpiacon, hiszen eddig több mint 50 000 példányban talált gazdára az EMEA térségben, melyből 25 ezer Európában kelt el. Ez túlzás nélkül kivételes mennyiség, ha figyelembe vesszük, hogy a lépcsőshátú Tipo színre lépése előtt egész Európában mindössze 50 ezer darab kompakt négyajtós szedánt adtak el éves szinten. Az ötajtós változat a tavasz végén érkezett meg a nagyobb európai piacok márkakereskedéseibe, és három hónap leforgása alatt több mint 15 ezret értékesítettek belőle. A Tipo család népszerűsége folyamatosan növekszik, így a modellszéria immár két hónapja stabilan uralja az alsó-középkategóriát Olaszországban. A Tipo augusztusban 21 százalékos
piaci részesedéssel büszkélkedhetett: Olaszországban öt eladott kompakt autóból több mint egy Fiat Tipo. Emellett a modell az olasz autóipar történetének harmadik legkeresettebb modellje.

A Tipo család szeptemberben válik teljessé harmadik karosszériaváltozatával: a Tipo Station Wagon kategóriájának legtágasabb kombijaként a Tipo családra jellemző, kiegyensúlyozott ár-tartalom-minőség arányt kínálja, miközben funkcionalitás és sokoldalúság terén ennél is többet nyújt. A 4,57 méter hosszú modell a kategória élvonalába tartozó kényelmet kínál utasainak: elöl akár 187 cm magas utasok is kényelmesen elférnek, míg hátul három 180 centiméter magas utasnak jut elegendő hely, miközben csomagjaikat az 550 literes poggyásztérben helyezhetik el. A jármű használati értékét nagyban megnöveli a "Mágikus csomagtartó" funkció, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók könnyen átalakítsák a belteret, így az autó egyformán tökéletes családi, szabadidős vagy munka jellegű feladatokra. A csomagtartó padlója két szinten helyezhető el,ezáltal szabályozható a padló magassága, míg a két oldalfal kiemelhető, így tetszőlegesen tárolhatunk apró tárgyakat, vagy teljes egészében kihasználhatjuk a csomagtartó szélességét.

Az aszimmetrikus Flip&Fold ülések lehajtva sík, egybefüggő padlót eredményeznek. A pakolást a lépcső nélküli rakodófelület könnyíti meg, valamint, hogy a csomagtartó teljes hosszúsága meghaladja a 180 centimétert.
Így az új Tipo kombi a lehető legnagyobb rugalmassággal felel meg minden elvárásnak, és egyformán alkalmas kerékpárok, sílécek, babakocsik, szörfdeszkák vagy bőröndők szállítására.
Röviden összefoglalva: olyan Fiat modell, amely kifejezetten a családokat és az üzleti felhasználókat célozza meg, köszönhetően a vételár, a termékjellemzők és a tartalom kiemelkedően kedvező egyensúlyának. A Fiat mérnökei a fejlesztés legkorábbi fázisától fogva kiemelkedő figyelmet szenteltek a teljes üzemeltetési költség (TCO) kérdésének, ami meghatározó jelentőséggel bír a magán- és céges vásárlók számára egyaránt. A Tipo különösen kedvező üzemanyag-fogyasztásának, valamint alacsony karbantartási, javítási és üzemeltetési költségeinek köszönhetően kategóriaelső TCO értéket kínál. Ezen túlmenően a felszereltségi szintek és motorválasztékok egyszerű, áttekinthető rendszere, valamint a bőséges alapfelszereltség hosszú távon is előnyös értéktartást ígér, míg a kifejezetten üzleti célra kialakított változatok teljeskörű megoldást kínálnak a flottavásárlók igényeire.

Fontos szerepetkaptak a fejlesztés során az Euro6-os besorolású motorok, melyeket az európai piacra terveztek és három különböző motorváltozatban és három teljesítményszinten érhetők el. A benzines kínálatban elérhető a 95 lóerős 1.4 16v Fire motor, a 120 lóerős 1.4 T-Jet erőforrás, valamint a 110 lóerős 1.6 E-torQ egység; emellett a 120 lóerős 1.4 T-Jet kettős benzin-LPG üzemmel is megvásárolható. A kínálatot a 95 lóerős 1.3 Multijet II és a 120 lóerős 1.6 Multijet II dízelmotorok teszik teljessé.
A modell titka a kifinomult motorsport megoldások és a kifejezetten ehhez kifejlesztett fedélzeti rendszerek kombinációja. Azt 1.6 MultiJet II dízelmotor start-stop rendszert, intelligens generátor-vezérlést, változó szállítású olajszivattyút, elektronikusan vezérelt üzemanyag-szivattyút, valamint elektromos termosztátot kínál. Az ECO kiadás ezt különleges aerodinamikai csomaggal egészíti ki, amelyben nyitható és zárható, aktív hűtőrács rostélyok (AGS) szabályozzák a hűtőrendszerhez jutó levegő mennyiségét; ez egyben a mindenkori optimális üzemi hőmérsékletet is biztosítja. Ezen túl a levegő beáramlásának mérséklésével csökken az autó közegellenállása, ami javítja az üzemanyag-fogyasztást.
A csomag csekély gördülési ellenállású abroncsokkal szerelt, kis légellenállású, 16 colos könnyűfém keréktárcsákat is tartalmaz.
Mindezen jellemzőknek köszönhetően a Tipo 1.6 MultiJet II ECO vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása mindössze 89 g/km.

Szeptembertől a teljes 1.6 Multijet II modellkínálathoz megrendelhető a DCT duplakuplungos automata sebességváltó. Ez folyamatos nyomatékleadást és szünet nélküli vonóerő-kifejtést biztosít, a sebességváltások közben sem jelentkezik teljesítmény-veszteség. A rendszer két darab automatizált sebességváltóból áll. Az egyik a páros fokozatokat, a vele párhuzamosan elhelyezett másik a páratlanokat szolgálja ki. Miközben a vezérlés az egyik váltórészben fokozatot vált, a másikban folyamatos marad az erőátvitel. A tényleges áttételváltás a megfelelő tengelykapcsolók működtetésével megy végbe, így a teljes folyamat során folytonos marad a nyomatékátvitel. A tengelykapcsolók szárazak, így a lehető legcsekélyebb hatással vannak a jármű egészének a működésére, és lehetővé teszik a maximális hatásfokú működést. A duplakuplungos sebességváltó használatható automata vagy szekvenciális kézi üzemben, attól függően, hogy a vezető kényelmesen és takarékosan szeretne vezetni, vagy inkább dinamikus tempót diktálna.

Ezen kívül hamisítatlan Fiathoz illő módon a Tipo család számos ötletes megoldást vonultat fel, amelyek minden utasa számára élvezetesebbé teszik a fedélzeten töltött időt. Minden kivitel gazdag alapfelszereltséget kínál. Ide sorolható az innovatív Uconnect 7" HD LIVE rendszer 7 colos, nagy felbontású színes érintőképernyővel, amelynek képernyője a táblagépekhez hasonlóan fogadja a többujjas parancsokat. A legújabb generációs rendszer Bluetooth mobiltelefon kihangosítást, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál. Igény esetén tolatókamerával és az új TomTom 3D Touch műholdas navigációs berendezéssel is rendelhető.

A felhasználó az érintőképernyőn keresztül mindig kapcsolatban lehet a külvilággal, köszönhetően a Uconnect LIVE szolgáltatásoknak. Azok az ügyfelek, akik az App Store-ból vagy a Google Play áruházból letöltik okostelefonjukra az ingyenes Uconnect LIVE alkalmazást, teljes egészében kihasználhatják a Uconnect LIVE szolgáltatás minden előnyét, a Deezer és a TuneIn zenei streaming szolgáltatástól kezdve a Reuters hírein át a TomTom LIVE online navigációig, miközben a Facebook, Check-in és Twitter alkalmazásoknak köszönhetően ismerőseikkel, rokonaikkal is tarthatják a kapcsolatot. A felhasználók nem csupán üzemanyag-megtakarításaikat, de a gépkocsi környezetvédelmi teljesítményét, illetve karbantartási igényét is szemmel tarthatják az eco:Drive és my:Car funkciók révén.

A CarPlay és az Android Auto még az idén elérhető lesz a Uconnect 7'' HD LIVE rendszeren belül.
Az Apple CarPlay segítségével a vezető a lehető legkényelmesebben használhatja iPhone-ját az autóban, amelyet a rendszer teljes mértékben integrál a fedélzeti kijelzővel és kezelőszervekkel. A felhasználók úgy kezdeményezhetnek hívásokat, férhetnek hozzá zenei fájljaikhoz, küldhetnek és fogadhatnak üzeneteket, kaphatnak a pillanatnyi forgalmi helyzetre optimalizált navigációs útbaigazítást, és részesülhetnek számos további szolgáltatásban, hogy közben teljes figyelmükkel az autóvezetésre és a forgalomra összpontosíthatnak.

Az Android Auto egyszerű füleken elrendezett hasznos információkkal szolgál a vezetőnek, amelyek kizárólag akkor jelennek meg, amikor szükség van rájuk. A funkció révén a következő szolgáltatások válnak elérhetővé: Google Maps beszédhangos navigációs rendszer, valós idejű forgalmi információk, forgalmi sáv információk, Google Play Music és számos egyéb zenei szolgáltatás, telefonhívások és szöveges üzenetek indítása és fogadása anélkül, hogy elengednénk a kormányt, vagy levennénk tekintetünket az útról.
Az Android Auto és a Google Play Music a Google Inc. bejegyzett védjegyei.

A jövő kihívásaira felkészített Tipo család tagjait Olaszországban, a Fiat formatervezői központjában tervezték; Európában és Törökországban, az FCA csoport egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési központjával, a Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették, ahol a hároméves fejlesztési folyamatban több mint kétezer szakember dolgozott a projekten. Ez idő alatt a prototípusok összesen 8,7 millió tesztkilométert tettek meg a lehető legszélsőségesebb időjárási, út- és magaslati viszonyok között; így felkészülve arra, hogy az EMEA térség több mint 50 országának útviszonyaihoz igazodva teljes mértékben helyt tudjanak majd állni.
A végeredmény: egy strapabíró, megbízható modellcsalád, amellyel a Fiat teljes vállszélességgel tér vissza az alsó középkategóriába, a méretét tekintve második legnagyobb, a flottapiacon viszont a legfontosabb európai szegmensbe.

Fiat 500S
A Fiat 500S a modell új, sportos változata, amely merész megjelenéssel és gazdag alapfelszereltséggel hódít. A kétféle, kemény- és vászontetős kivitelben választható újdonság azokat a fiatalokat szólítja meg, akik karakteres autót keresnek. Esztétikai szempontból az 500S sportosabb első és hátsó lökhárítókat (beépített ködlámpákkal), oldalsó kötényt és egyedi légterelőket kapott, amiket egy sor részletmegoldás egészít ki, a hátsó és oldalajtók kilincsein, a tükörházakon és a könnyűfém keréktárcsákon megjelenő, exkluzív selyemfényű grafitszürke színtől a sötétített hátsó szélvédőn át a krómozott kipufogóvégig; a rücskös fekete légbeömlőktől a látványos méhsejt-szerkezetű alsó hűtőrácsig.
A 15 colos keréktárcsákat kizárólag ehhez a kivitelhez fejlesztették ki, megjelenésüket egyedi selyemfényű grafitszürke színük teszi még különlegesebbé. Opcióként matt gyémántfekete kivitelű, 16 colos keréktárcsák is rendelhetők.
Végezetül az autó merész megjelenését exkluzív színárnyalatok teszik teljessé, az Itália-kéktől az új matt Army-zöldig.
A Párizsi Autószalonon látható változatot a 105 lóerős, 0,9 literes TwinAir kéthengeres erőforrás hajtja, amely különösen takarékos és tiszta üzeme ellenére remek dinamikát kínál, köszönhetően a turbófeltöltésnek. Az 500S emellett a 69 lóerős 1.2 benzinmotorral, illetve egyes piacokon 95 lóerős 1.3 Multijet turbódízel erőforrással is megrendelhető.

Végezetül az új 500S utasterében visszaköszönnek a selyemfényű grafitszürke elemek (pl. a műszerfalon), emellett egyedi sportkormány és azzal harmonizáló, fekete ülések és tetőkárpit látható, amelyekkel látványos kontrasztot alkotnak az üléskárpit világoskék, fehér vagy sárga színű öltései. Opcióként kérhető Frau bőrkárpitozás fehér vagy kék betétekkel.

Fiat 124 Spider
Az új Fiat 124 Spider megjelenésével egy legendás modelltér vissza, amely megtestesítia klasszikus stílus és az időtlen teljesítmény fogalmát. Az 50 évvel ezelőtt bemutatott, eredeti 124 Spider előtt tisztelgő újdonság a hamisítatlan olasz roadster-élményt kínálja, a vezetési élményt modern technológiával és biztonsággal, valamint utánozhatatlan olasz dizájnnal kombinálva. A Párizsi Autószalon látogatói az új "America" (hazánkban nem elérhető) limitált kivitelében csodálhatják meg az autót: a különlegesen felszerelt széria annak a 124 Spidernek állít emléket, amely a nyolcvanas években a Pininfarina stúdiót köszöntötte fennállásának 50. évfordulóján. És ahogy annak idején a példaképet, most is ugyanaz a vonzó bronzszínű fényezés díszíti a limitált szériát. A külső visszapillantó tükrök háza ezüstszínű, az utasteret dohánybarna bőrbe burkolták. Kívánságra az új 124 Spider America historizáló rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal, valamint külső csomagszállító ráccsal is megrendelhető. Ezeket az autó történelmi gyökereit kihangsúlyozó tartozékokat az FCA csoport autómárkáinak szerviz- és ügyfélszolgálati szolgáltatásait, valamint eredeti alkatrészeit és tartozékait biztosító Mopar fejlesztette ki. Végezetül a 124 America Spider sorszámozott plakettet, valamint a hűtőrácson elhelyezett logót kapott. Műszaki szempontból ezen a kivitelben debütál az a hatfokozatú szekvenciális automata sebességváltó, amely a legnagyobb európai piacokon hamarosanmegrendelhető a típushoz, és amely az aprólékos fejlesztő munkának köszönhetően gyors váltást és a motor forgatónyomaték-tartalékának maximális kiaknázását teszi lehetővé.

A Fiat 124 Spider az EMEA térségben a megbízható 1,4 literes, négyhengeres MultiAir turbómotorral kerül forgalomba. A 140 lóerős, 240 Nm nyomatékú motor hatfokozatú kézi és automata sebességváltóval társítható. A kéziváltóval elérhető menetdinamika lenyűgöző, akár a 215 km/óra végsebességet, akár a 7,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tekintjük. A 124 Spider elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztést kapott, amelyeket kifejezetten úgy hangoltak, hogy fékezés és kanyarodás közben fokozott stabilitást biztosítsanak.
Az elektromos szervokormány pontos és közvetlen kormányérzetet biztosít. A kormánymű és a felfüggesztés hangolása, a kistömegű vázszerkezete, a kiegyensúlyozott tömegeloszlás, valamint a turbómotor együttesen dinamikus vezetési élményt nyújt. A zajok és rezgések csillapítására szolgáló megoldások, a hangelnyelő szélvédőtől kezdve a szigetelésekig ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult, csendes utazási élményhez. A Fiat 124 Spider tökéletes kabrió élményt kínál: kézzel lenyitható vászonteteje könnyedén, egyszerűen működtethető, minimális erővel mozgatható. Ennek köszönhetően a Fiat a 124 Spider révén diadalmasan tér vissza a kabriók piacára. Ez korántsem véletlen, hiszen a Fiat fennállása során a lenyitható vászontető mindig is meghatározó szerepet játszott azoknak az igen sikeres modelleknek a kínálatában, amelyeket ma az olasz formatervezés legszebb példái között tartunk számon.

Fiat 500X
Az 500X szintén komoly figyelemre számíthat a Fiat standján, ahol Cross Plus kivitelben csillog: ez a terepre optimalizált változat különleges lökhárítókat, valamint lökhárító védőelemeket kapott. A kiállított jármű a 120 lóerős 1.6 Multijet dízelmotor, az elsőkerék-hajtás és a DCT duplakuplungos sebességváltó újonnan bevezetett hajtáslánc-kombinációt kapta.
A különleges, háromrétegű Amalfi-sárga árnyalatban pompázó autó megjelenését a Mopar gazdag választékából származó, fekete tükörházak és gyémánthatású keréktárcsák teszik még lenyűgözőbbé.
A kárpitozás szürke szövetanyag fekete műbőr betétekkel.

Az 500X technológiai tartalmát és biztonsági rendszereit tekintve páratlan ajánlatot testesít meg a szegmensben. A kiállításon látható modell automatikus klímaberendezést, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a ráfutásos ütközés kockázatát észlelő, és a járművet akár önállóan is lassítani képes fékvezérlést, a tükörben nem látható járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszert, valamint a rosszul belátható helyről történő kitolatást megkönnyítő keresztirányú forgalomfigyelő rendszert kapott. Végül, de nem utolsó sorban a modell felszereltségének része az adaptív tempomat, amely az optimális sebességet automatikusan, valós időben igazítja a forgalom ritmusához. A berendezés az elöl elhelyezett radaros érzékelő segítségével észleli az autó előtti akadályokat. Amennyiben az út szabad, a rendszer visszagyorsít az előre beállított sebességre. Amennyiben azonban lassabb járművet észlel, automatikusan gyorsítva és lassítva úgy módosítja sebességét, hogy (a vezető által beállítható) biztonságos követési távolságot tartson az elöl haladó mögött.
A tökéletes biztonságot szavatolja a kiváló kilátás is. A modell bi-xenon fényszórói tökéletesebb megvilágítást biztosítanak, hiszen színhőmérsékletük közelebb áll a természetes világításéhoz, míg a ködfényszórók kanyarkövető funkciója tökéletesen megvilágítja a kanyarok belső ívét. A fényszórók a fényviszonyoktól függően automatikusan kapcsolnak fel vagy le, illetve távolsági világításról tompítottra, ha szemből közeledő autót észlelnek.

Műszaki szempontból a legfontosabb újdonság a DTC duplakuplungos sebességváltóval kombinált Multijet II motor, amely a legkiválóbb kényelmet és felhasználóbarát kezelhetőséget kínálja, miközben a legcsekélyebb mértékben sem csorbítja a 120 lóerős 1.6-os motor megszokott dinamizmusát.
A rendszer két darab automatizált sebességváltóból áll. Az egyik a páros fokozatokat, a vele párhuzamosan elhelyezett másik a páratlanokat szolgálja ki. Miközben a vezérlés az egyik váltórészben fokozatot vált, a másikban folyamatos marad az erőátvitel. A tényleges áttételváltás a megfelelő tengelykapcsolók működtetésével megy végbe, így a teljes folyamat során folytonos marad a nyomatékátvitel. A tengelykapcsolók szárazak, így a lehető legcsekélyebb hatással vannak a jármű egészének a működésére, és maximális hatásfokú működést, valamint fokozott vezetési élményt kínálnak.

A hatfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó valós időben kommunikál a jármű összes elektronikus rendszerével. Menetviszonyoktól és vezetési stílustól függően a váltóegység folyamatosan "párbeszédet folytat" az üzemmódválasztó kapcsolóval, és azon keresztül a fék- és kormányrendszerekkel. valamint a motorvezérléssel és a jármű menetstabilizáló rendszerével. Ezen túlmenően a DCT sebességváltó automata vagy szekvenciális kézi üzemben - a váltókar vagy a kormánykeréken elhelyezett váltófülek segítségével - egyaránt használható.

Az 500X fedélzetén a kényelem és a könnyed vezetési élmény határozza meg az utazás hangulatát. Ezt nyilvánvalóvá teszi a különféle technológiai tartalmak széles körű elérhetősége, az elektromos rögzítőféktől a kulcs nélküli nyitáson és indításon át a háromállású üzemmód-választó programig. Végezetül az 500X a kapcsolattartás terén is mérvadó. A UConnect 6.5'' Radio Nav LIVE rendszere az infotainment technológia legfelső szintjét képviseli. Ehhez jön még a nagyméretű, nagyfelbontású érintőképernyő, valamint számos további szolgáltatás, amelyek vadonatúj vezetési élményt tesznek lehetővé. A Tom LIVE szolgáltatás valós idejű forgalmi, időjárási és útvonal-információkkal látja el a vezetőt. A Reuters híralkalmazás a világ legfrisebb információit juttatja el az 500X utasaihoz, míg a TuneIn és Deezer zenei alkalmazásokkal több mint 35 millió dalból álló zenei könyvtárhoz férhetünk hozzá. A jármű nagyteljesítményű audiorendszert is kínál: a HiFi Beats By Dr. Dre rendszer kilenc hangszóróval és 8 csatornás erősítővel rendelkezik.

Az 500X új reklámfilmjében Adrien Brody amerikai filmszínész - aki korábban az exkluzív, elegáns 500 Riva reklámjában is szerepelt - ül be a sokoldalú, gazdagon felszerelt modell volánja mögé.


Fiat 500L
Az 500-as családot az az 500L modell teszi teljessé, amely az ikonikus 500 stílusát a Fiatra hagyományosan jellemző funkcionalitással társítja. Ennek a különleges keveréknek az eredményeként jött létre a 'City Lounge Fiat', a városi autó koncepciójának újraértelmezése, amely érzelmekben gazdag módon igazítja a kompakt gépkocsit a modern családok igényeihez. A párizsi látogatók a modell Trekking kivitelével találkozhatnak a Fiat standján. Az S csomagos változat matt ezüst fényezést kapott matt fekete tetővel, fekete bőrkárpitozással és matt ezüst műszerfallal. Az S optikai csomag a piros féknyergek, a matt fekete részletek (első és hátsó lökhárító, kerékívek és oldalsó kötények), valamint a 17 colos, exkluzív matt fekete keréktárcsák kontrasztjának köszönhetően bizosít egyedülálló megjelenést. A jármű szintén megkapta a Hi-Fi Beats by Dr. Dre audiorendszert, amely hat hangszóróval, valamint sztereó mélynyomókkal, nyolccsatornás DSP erősítővel, és fejlett hangszínszabályozással biztost 520 wattnyi teljesítményt és egyedülálló zenei élményt.
A motorháztető alatt a 120 lóerős 1,6 Multijet dízelmotor gondoskodik a kiváló teljesítményről. A kompakt, változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt motor már csekély fordulatszámon igen magas forgatónyomatékot (320 Nm percenkénti 1750-mél) bocsát a felhasználók rendelkezésére.
Ez a modellváltozat valódi szabadszellemű kalandor, amelynek két, tökéletesen integrált személyisége a körülményektől függően tör a felszínre: egyikük a barátságos városi autó, amely stresszmentessé teszi a közlekedést a zsúfolt utcákon, a másik annak kalandvágyó ikertestvére, aki élvezetessé és izgalmassá varázsolja a hétvégi kirándulásokat.
A modell így már megjelenésével kifejezi sokoldalúságát, amit a nagyobb szabad hasmagasság és védőlemezzel ellátott, exkluzív lökhárítók tesznek még egyértelműbbé. Alapfelszereltség többek között az intelligens Traction+ technológia, amely az M+S négyévszakos abroncsokkal (szintén szériafelszereltség) együtt csúszós felületen is magabiztos előrejutást tesz lehetővé. Mindeközben maradéktalanul biztosítja az 500L modell veleszületett, bőséges helykínálatát és praktikus funkcionalitását, hiszen ez az a modell, amelynél jobban egyetlen versenytársa sem képes az élet apró örömeit és meghatározó érzelmi csúcspontjait (a gyermekeket, a barátokat, az utazásokat) magában egyesíteni, köszönhetően a 3,17 m3 -es utastérnek, valamint a széles, szabályos kialakítású, akár 455 literes csomagtartónak.

Fiat Panda
Párizs nem feledkezik meg a megújult 2017-es Pandáról sem, Olaszország 2012 óta piacvezető kisautójáról, amely most modernebb kivitelben folytatja pályafutását, ám továbbra is megőrzi mindazon jellegzetességeit, amelyek eleve olyan sikeressé tették, és amelyek a Fiat funkcionális modellcsaládjának is a legfontosabb értékei: a karakteres személyiségét, a praktikumot és az egyszerűséget. A Panda debütálása óta kiemelkedik kategóriájából, köszönhetően egyedülálló személyiségének és barátságos természetének, amelyek hangsúlyozzák a modell három markánsan eltérő verzióját: a városi kisautót, a 4x4-es modellt és a Cross kivitelt. Ezeket az eltérő személyiségű modelleket összeköti magasfokú funkcionalitásuk és egyszerűségük: rendkívül kompakt külső méreteik, a végletekig kihasznált, tökéletesen igényeinkhez alakítható belső helykínálatuk, gazdag motorválasztékuk, valamint a külső-belső színharmóniák legkifinomultabb ízlést is kielégítő választéka. Végezetül a leegyszerűsödött felszereltségi struktúrára az új UconnectTM infotainment rendszer teszi fel a koronát, amely Bluetooth kapcsolattal és a műszerfalon elhelyezett tartóval biztosítja az Android és iOS rendszerű okostelefonok teljes integrációját.

A Fiat standja nem lehetne teljes a tökéletes téli jármű nélkül, amely stílusa, takarékossága, egyszerű vezethetősége és kompakt méretei miatt messze kiemelkedik a mezőnyből. Természetesen a Fiat Panda Cross 2017-es kiadásáról van szó, amely a felső kategóriás terepjárók összes exkluzív tulajdonságát koncentráltan, mindössze 3,7 méterre összesűrítve kínálja. Olyan utánozhatatlan stílusú autóról van szó, amely a terepjárásra optimalizált erőátviteli rendszert és műszaki jellemzőket a szabadidőjárművek teljesítményével és felszereltségével társítja, ugyanakkor mindezt a városi kisautókra jellemző külső méretek, minimális üzemanyag-fogyasztás és egyszerű vezethetőség mellett, és akkor még nem szóltunk arról a karakteres design-ról, ami a racionális kialakítás és a lélegzetelállító vezethetőség egységét tükrözi.
A kiállításon látható jármű az új sötétszürke színben pompázik, amely különösen jól áll neki. Az utastérben szürke szövet és barna műbőr kéttónusú kárpit-kombinációja, valamint selyemfényű ezüstbetéttel díszített barna műszerfal várja az utasokat. A modell 95 lóerős 1.3 Multijet II dízelmotorja kivételes teljesítményt kínál bőséges nyomaték és minimális fogyasztás mellett. Az összkerékhajtású autó különlegessége az elektronikus, részlegesen önzáró differenciálmű, amelyet elsőként ez a modell reprezentál a méretosztályban.

 

utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Kép


Download

Kapcsolódó képek